Sunday, April 1, 2012

Mettre un prix sur votre art / Pricing your Art

Quand je rencontre des artistes dans mon coin de pays ou même ailleurs en Amérique du Nord, nous avons tous les mêmes points en commun: nous avons l’art dans le sang, nous débordons de créativité, nous avons tous eu à confronter des gens – surtout de la parenté – qui s’opposaient à notre choix de carrière et… l’école ne nous a jamais montré comment mettre un prix sur chaque pièce d’art soumise à une vente.

Hier matin, je me suis retrouvée avec une soixantaine d’artistes pour un séminaire sur “Pricing your Art”. J’ai beaucoup apprise lors de ce 2 heures de conférence donné par Bonnie Walker, James Ashbacher, Suzanne Yost McCourt et Ursula O’Farrell. Tous ont appris par expérience comment mettre un prix sur leur oeuvre. Malgré une pluie battante, tout les sièges étaient occupés et une liste d’attente avait été instituée.

Étant donné l’important volume d’information que je désire partager avec vous, je vais faire plusieurs blogues sur le sujet (une série sur ce sujet pendant plusieurs semaines, à un jour établi), afin de vous aider également à vendre votre produit.

En attendant, je vous laisse sur les dix commandements de “Art Pricing” établi par Robert Genn:

«Tu commenceras pas cher.Tu publieras tes prix.
Tu augmenteras tes prix régulièrement et un peu.
Tu ne mettras pas un prix inférieur.
Tu n'auras pas un seul prix pour Sam et un autre pour Joe.
Tu ne mettras pas un prix pour le talent ou le temps prix, mais seulement par prix.
Tu auras le contrôle sur tes agents et courtiers.
Tu feras affaire avec ceux qui t’honore. Tu finiras plus riche. "

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When I meet artists in my part of the country or even, elsewhere in North America, we have all the same common points: we have art in the blood, we overflow of creativity, we all had to confront people - especially relatives - who objected to our choice of career and... we were never shown how to put a price our art in our art training at school.

Yesterday morning I found myself with about sixty artists for a seminar on "Pricing your Art". I learned a lot during this 2-hour lecture given by Bonnie Walker, James Ashbacher, Suzanne Yost McCourt and Ursula O'Farrell. All have learned through experience how to put a price on their work. Despite pouring rain, all the seats were occupied and a waiting list was established.

Given the large volume of information that I want to share with you, I will offer several blogs on the subject (a series on this subject for several weeks, a day established), to also help you sell your product.

In the meantime I leave you with the ten commandments "Art Pricing" prepared by Robert Genn:

 “Thou shalt start out cheap.
Thou shalt publish thy prices.
Thou shalt raise thy prices regularly and a little.
Thou shalt not lower thy price.
Thou shalt not have one price for Sam and another for Joe.
Thou shalt not price by talent or time taken, but by prices.
Thou shalt lay control on thy agents and dealers.
Thou shalt deal with those who will honor thee.
Thou shalt end up expensive.”

11 comments:

grlcreative.com.mx said...

thanx a lot for ur comment pretty!
nice blog <3

www.ontomywardrobe.com

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Emmylou said...

I love that Robert Genn rules you posted. These should apply to all freelancers as well:)
And thanks for the comment on my blog. I do recommend that Bumble and Bumble product to anyone!

sepatuholig-Grace Njio said...

Ouffff.... I can neverrrrrrrrrr discuss anything with my hubby (yes, I am married to an artist!) www.art-poncos.com
Anyways, when I bargain on something, he always tells me: "and how much will you value the art?" - I am left speechless!
GREATTTT post!
http://sepatuholig.blogspot.com

Nathalie St-Pierre Roths said...

Thanks Emmy for your comment and the Bumble and Bumble recommendation.

Nathalie St-Pierre Roths said...

Dear sepatuholic,

:-) I can see that your husband see all the hours behind a piece of art. This is an issue we discussed yesterday in class about people we know and their desire to get a deal on the art we made... just because they know us.

Like I said, I will share some of my knowledge I've learned yesterday in future blog posts. I think every artist at some point in time had to face the buyers who want the art but want it cheap!

By the way, I will check your husband's website.

ice pandora said...

Nice speech of that Robert G.
Especially the ending :P

Good luck with your arts! My
parents were the same about
trying to make a living out
of selling art, but I don't
mind cuz it's a thing that
I like to do c:

xx

Nathalie St-Pierre Roths said...

Hi Ice Pandora,

Thank you for your comment. Yes, often, in your career choice, you have to follow your heart. In many cases, our heart says to gear toward the art! :-)

Josée Roy said...

Bonjour Nathalie, je vais suivre attentivement tes nouveaux post, car en effet ce n'est pas simple de mettre un prix et de le justifier, ;).

Bonne soirée!!

Josée

Nathalie St-Pierre Roths said...

Allo Josee,

Oui, c'est un sujet qui interesse plus d'une personne. Je suis sortie de cette conference tres informee!

Nathalie

DEA said...

J´aime bien ton blog et cet post ètait vraiment intèressant! Je reviens ;)
xxx

Nathalie St-Pierre Roths said...

Salut DEA,

Je vois que ce sujet est populaire. Comme mentionne, je ferais suite au sujet tres bientot! ;-)

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