Saturday, April 21, 2012

Courte-pointe de Mémère 1 / Grandma's Quilt Number 1

Lors de mes dernières vacances au Canada en décembre, je suis revenue avec plusieurs courte-pointes de ma défunte grand-mère. Celle-ci n'avait pas eue le temps de terminer ces courte-pointes donc je me suis mise en mission de les terminer. Pour me motiver, j'ai décidée de terminer la courte-pointe la plus simple.

Ci-dessous sont des photos de la courte-pointe que j'ai terminée il y a quelques jours. La prochaine que je terminerai est une courte-pointe que je travaillerai par couture à la main et non à la machine.

------------------------------------------

During my last vacations in Canada in December, I came home with several of my late grandmother's unfinished quilts. To motivate myself, I decided to finish the easiest quilt of the bunch.

Underneath are photos of the finished quilt that was completed a few days ago. The next one I will tackle is a longer one that will require hand quilting, all over!

2 comments:

thepinkmateproject said...

cute quilt!

vanessa

http://thepinkmateproject.blogspot.com/

A Colorful World said...

It's truly beautiful! How wonderful that the quilts were given to you. You can treasure them always! Thanks for coming by my quilt blog, also!

Blog Archive