Tuesday, March 27, 2012

Un coussin pour Savannah / A Cushion for Savannah

Il y a trois semaines, j'ai decidee d'avoir une autre corde a mon arc: j'ai appris la technique de la courte-pointe fait a la main. Mon premier travail fut de creer un papillon sur un morceau de coton. De la, j'ai decidee de creer un oreiller et l'offrir en cadeau a ma fille Savannah.

La technique est facile et le truc est simple: plus on pratique, plus on devient meilleure!

-------------------------------------------

Three weeks ago, I decided to add a new plus to my talent skills: I've learned how to hand quilt. My first work was to create a butterfly on a square piece of cotton. From there, I decided to finish it as a pillow and give it to my daughter Savannah.

The technique is easy. One simple hint: more you will practice, the better you will be!

No comments:

Blog Archive