Saturday, August 22, 2009

Une carrière avec de belles bagnoles / A career surrounded by nice hot-rods!

Roy Brizio a sûrement réalisé le rêve de plusieurs petits garçons: débuter son commerce de fabriquer une auto classique de A à Z et de bien gagner sa vie également!

En 1977, à l’âge de 21 ans, il a débuté son propre commerce. Un de ses premiers clients était Reggie Jackson, le joueur de baseball qui fait partie des Hall of Fame. Jackson est devenu, par la suite, un client régulier de Brizio. Ils sont même devenus de bons amis.

Les autos que Brizio fabrique sorte de son garage avec un prix entre 50,000$ et 150,000$ et prennent en général un an et demi à fabriquer. Ces autos sont comme de belles autos classiques neuves et peuvent légalement rouler sur les autoroutes.

Il a eu de célèbres clients par le passé tel que Eric Clapton, Neil Young, Jeff Beck et Vic Edelbrock. Ce weekend, plus de 120 hot rods originaux que Roy Brizio a construit seront en exposition au Goodguys West Coast Nationals car show. Pour plus d’information, visitez le lien: www.ggwestcoastnats.com

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Roy Brizio has surely realize of many little boys’ dream: start a hot-rod building business and make a living out of it!

In 1977, at the age of 21, he started his own business. One of his first customers was Reggie Jackson, a baseball Hall of Fame player. Jackson became, afterward, a regular Brizio’s customer. They even became good friends together.

The cars that Brizio builds leave his garage at a value between $50,000 and $150,000 and take up to a year and a half to build. These cars looks like brand new classic automobiles and can roll out onto the highway.

He had famous customers in the past such as Eric Clapton, Neil Young, Jeff Beck, and Vic Eldelbrock. This weekend, more than 120 Brizio original hot-rods will be on display at the Goodguys West Coast Nationals car show. For more information, visit the following link: www.ggwestcoastnats.com



No comments:

Blog Archive