Saturday, January 7, 2012

Petite fille courageuse / Courageous little girl

Je suis tombée par hasard sur Jessica Joy Rees, une jeune fille, qui a le même âge que ma fille. La vie a été trop courte pour elle. Née en 1999, elle a découvert l’an dernier une tumeur au cerveau. Après un traitement de radiation et chimio, une seconde tumeur fut trouvée en septembre. Le 5 janvier dernier, elle a malheureusement perdue son combat.

Tout au long de sa bataille, elle n’a jamais perdue espoir. Elle a même instituée une fondation, NEGU, pour aider les enfants à ne pas perdre espoir dans leur lutte contre le cancer. J’ai été très touchée par tout les reportages concernant Jessica. J’espère que vous serez de meme autant inspirée que je l’ai été.

--------------------------------------------

It is by pure coincidence that I found on Facebook, Jessica Joy Reyes, a young lady with the same age than my daughter. Life has been too short for her. Born in 1999, she discovered last year that she had brain tumor. After a chemo and radiation treatment, a second tumor came up in September. On January 5th, she unfortunately lost her battle.

All along her battle, she never gave hope hope. She even created a non-profit organization, NEGU, to help kids fighting cancer to not give up. I was really touched by everything I read regarding Jessica. I hope you will also be as inspired as I have been.

No comments:

Blog Archive