Sunday, May 1, 2011

Mes sympathies / My sympathy

Jeudi, en début de soirée, j’ai appris le décès d’une dame que je connaissais brièvement depuis décembre. Jacqueline Kay Ghio, connue sous le nom de Jackie, était l’une des propriétaires du magasin Yarns by the Sea. C’était l’endroit où non seulement je prend mon cours de tricot mais où j’achète toute ma laine et mes instruments de tricot.

Jacqueline était originaire de DuBois en Pennsylvanie. Elle a longtemps été une professeure au primaire et une libraire dans la région de Santa Cruz. Elle venait de prendre sa retraite l’an dernier pour se consacrer a son grand rêve: ouvrir une boutique de tricot. C’est en compagnie de son mari, Steve Ghio ainsi que leur amis Chrissy et Tony Perkins qu’ils ont concrétiser leur rêve en ouvrant le petit magasin a Aptos en 2010.

Jackie est décédée de sclérose latérale amyothrophique mercredi le 27 avril, 2011 à l’âge de 62 ans.

Mes plus sincères condoléances à son mari, sa fille Aimee et toute la famille et amis.

----------------------------

Thursday, during the early evening, I found out about the death of a lady that I briefly knew since December. Jacqueline Kay Ghio, known as Jackie, was one of the owners of the store Yarns by the Sea. It was the place that not only I have been taking my knitting class but also the store where I bought all my knitting supplies.

Jackie was originally from DuBois, Pennsylvanie. She was a long-time elementary school teacher and was a librarian in Santa Cruz. She retired last year and was about to realize a lifetime dream: open her yarn store. It is with her husband Steve Ghio as well as their friends Chrissy and Tony Perkins that they were able to realize their dream by opening the little store in Aptos in 2010.

Jackie died of amyotrophic lateral sclerosis last Wednesday April 27th, 2011 at the age of 62.

My deepest sympathy to her husband, her daughter Aimee and their family and friends.

Jackie & Chrissy.

No comments:

Blog Archive