Friday, June 5, 2009

Tout sur le Canada! / All about Canada!

Pour terminer l'année en beauté, Savannah a présentée son reportage sur le Canada. Bref, le tout s'est déroulé à 9h00 ce matin et je reviens tout juste de cet événement. Çi-dessous sont les photos de cette présentation.

J'avais fait des carrés au sirop d'érable pour l'événement. Un délice pour tout le monde.

Oh Canada...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

To end the year in beauty, Savannah has presented her great report on Canada. So, everything happened at 9 this morning and I just came back from this event. Underneath are some photos of this presentation.

I had made some maple syrup candies for the event. A delicious treat for everybody.

Oh Canada....

Ce dessert hyper-populaire est un plat gagnant dans les "pot lucks."
La recette a été inventée par mon grand-père maternel. /
This ever-popular dessert is a winner in potluck.
The recipe was invented by my maternal grandfather.

Savannah qui se prépare à donner sa présentation. /
Savannah who is getting read to do her presentation.

Elle était un peu nerveuse et Martha, une de ses professeurs, l'a aidée. /
She was a little nervous so Martha, one of her teachers, helped her out.

La classe écoute attentivement. / The class is listening carefully.

Hum! J'ai faim! Savannah distribue les carrés au sirop d'érable. /
Yum! I'm hungry! Savannah distribute her maple syrup candies.


Savannah et moi après la présentation. / Savannah and I after the report.

No comments:

Blog Archive