Friday, June 26, 2009

J’aime Lovell Designs! / I love Lovell Designs!

Ah, la beauté de l’État du Maine! J’adore la Nouvelle-Angleterre et j’avoue que j’aimerais y habiter après ma retraite, un de ces jours! J’ai toujours eu un coup de coeur pour ce coin de pays mais maintenant, je peux porter le Maine près de mon coeur!

Eh oui! Depuis le 20 juin dernier, anniversaire de notre mariage, mon mari m’a offert une jolie broche de l’artiste Ken Kantro, qui réside dans cet État et qui s’inspire de la nature environnante pour créer ses bijoux.

La réputation de l’artiste n’est plus à faire. Il a expose ses bijoux dans le réputé musée Smithsonian ainsi que plusieurs galeries et musées à travers le monde. On peut admirer ses créations au http://lovelldesigns.com/.

Bon magasinage!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ah, the beauty of the state of Maine! I love New England and I have to admit that I am dreaming to live there upon my retirement, one day! I always had a sweet spot for this place but not, I can have the Maine near my heart!

Oh yes! Since last June 20th, day of our anniversary, my husband gave me a nice pin from the artist Ken Kantro, who lives in that State and who is inspired by its surrounding nature to create his jewelries.

The reputation of this artist goes beyond the frontier. He exhibited his artistic creations in the renowned Smithsonian Museum as well as many galleries and museums around the world. We can admire his designs at http://lovelldesigns.com/.

Happy shopping!


Ken Kantro



No comments:

Blog Archive