Monday, July 12, 2010

Retour à l’école… en grand! / Back to School… the big way!

Les bonnes idées partent souvent des bancs scolaires. C’est ce qui est arrivé à Jennifer Cullenbine et Todd Yoshida. Un projet lors de leur étude pour un MBA à San Jose State University il y a 20 ans a été le début de la grande aventure du “Back to School Drive”.

Ce programme vise à donner un sac à dos rempli d’effets scolaire à des jeunes issus de familles à bas revenu. Bon an, mal an, ils ont amassé plus de 700,000 sac à dos. Afin d’aider leur effort, des companies de la Silicon Valley distribuent des étiquettes pour inviter leur employés à donner généreusement. Mon employeur fait partie de ce lot et j’ai décidée de participer, comme bien d’autres. Donc, samedi, en compagnie de ma fille Savannah, je suis allée faire du shopping pour cette bonne cause.

Même si j’ai un contrat temporaire, je sais que des enfants ont moins de chance que mes enfants car leur parents sont sans emploi depuis des mois ou des années. En septembre prochain, je sais qu’une petite fille aura un grand sourire sur son visage en retournant fièrement à l’école avec un beau sac à dos neuf. Et juste à cette pensée, j’aurais un petit moment de bonheur.

-----------------------------------------

Great ideas often start right off being sitting on school benches. This is what happened to Jennifer Cullenbine and Todd Yoshida. Twenty years ago, a MBA school project at San Jose State University was the beginning of the great adventure of “Back to School Drive”.

This program helps low-income families by providing their children a backpack filled with school supplies. So far, this initiative has gathered more than 700,000 backpacks. In order to help out more, Silicon Valley corporations are distributing tags to invite their employees to give generously. My employer is among them and I decided to participate, as well as many others in my team. So, last Saturday, along with my daughter Savannah, I went shopping for this good cause.

Even though I only have a temporary contract, I know that some children are less lucky than my children because both of their parents have been unemployed for months or years. Next September, I know somewhere in Silicon Valley, there will be a little girl with a broad smile that will be proudly on her way back to school with a brand new backpack. And just this thought will bring a small moment of happiness in my day.










No comments:

Blog Archive